Jawel, daar is-t-ie dan, een nieuw PR op Greenguards rondom: 36.58km/h gemiddeld. Nauwelijks sneller dan mijn vorige PR (36.3km/h), maar toch. Lekker wel op Greenguards.
Gedurende eerste 9km van de terugweg gisteravond lag het gemiddelde zelfs boven 40km/h! Ook lukte het me om een km of wat zeer dicht onder de 50km/h op eigen kracht te komen. Nu is het 2e deel van mijn rit altijd trager (iets bergop en huiswaarts iets bochtiger), dus het duurt nog wel even voor ik 40km/h gemiddeld over het hele traject haal.
Helaas werd het toch nog spannend toen ik een 1.5km achter een trekker aan moest blijven hangen. Uiteindelijk kon ik hem passeren via een (leeg) parkeerterrein. Een echte TIS dus, en zonder TIS geen PR dit keer.
Laten we even kijken naar het verschil in omstandigheden:
Oud PR | Nieuw PR | |
Gemiddeld Top Voorbanden |
36.28 52.05 Durano |
36.58 51.22 Greenguard |
Achterband | Greenguard | Greenguard |
Temperatuur | 11oC | 18oC |
Lucht | bewolkt | zonnig |
Wegdek | droog | droog |
Wind | ca. 4Bft NO (tailwind) | zeer weinig |
Ik weet me te herinneren dat ik bijna geen oponthoud had bij het vorige PR, dat was een hele sterke rit met wat tailwind. Toch heb ik hem weten te kloppen op Greenguards in vrijwel windstilte en een trekker voor mijn neus, maar dan wel met hogere temperatuur.
Het wordt echt tijd voor een uitroltest voor een goede vergelijking.
Kortste rit ooit voor Magic Bullet
Vandaag een gek record: de kortste rit ooit voor Magic Bullet: 120m, met 5.83km/h gemiddeld, top van 14.17km/h.
Niets kapot, geen lekke band...
Ik wilde even showen bij de nieuwe lokale fietsenmaker (ik ben ook net een klein kind). Wij vinden het belangrijk om te integreren in onze nieuwe woonomgeving, dus ik ben even gaan kijken bij de nieuwe fietsenmaker bij ons om de hoek. Natuurlijk meegedaan met de loterij voor een skelter voor de kids of een mountain bike voor mezelf (er zijn hier nogal wat onverharde wegen, dus misschien nog een hobby erbij).
De nieuwe lokale fietsenmaker
met Magic Bullet voor de deur
Sloot heeft een mooie plek denk ik, met een ruime etalage, waar best een velomobiel in kan staan! Bovendien heeft hij diverse high-end racefietsen en mountain bikes, en leuke hebbedingetjes. Ik heb een klein tooltje gekocht voor onderweg, met oa spakenspanner. De eigenaar wilde wel even kijken naar mijn raketfiets, vond het leuk en was geinteresseerd. Hij zag er ook wel wat in omdat ook hij ziet dat er steeds meer velomobielen rond rijden. Dus wie weet. Uiteraard heb ik hem de websites van diverse fabrikanten doorgegeven.
Ook heb ik wat van hem geleerd: mijn ketting was toch te vet, terwijl ik echt dacht er maar weinig olie op te smeren. Ketting schoonmaken met alleen een droge doek werd door hem goed bevonden, dus dat blijf ik doen.
Tot slot, bij hem is 2 op de 3 verkochte fietsen een e-bike! Trapondersteuning verovert Nederland (of in ieder geval Twente) dus in rap tempo...
Er is niks mis met de snelheid van Greenguards.
BeantwoordenVerwijderenHet minpunt waarom ik een hekel aan die banden heb is het (ontbreken van) veercomfort.
Maar ja in de stromende regen - gisteren zelfs even hagel - die we nu regelmatig mogen genieten schiet de gedachte weleens door me heen dat ik echt niet uit mijn lekker volledig gesloten vm wil stappen om minutenlang een band te gaan verwisselen, waarna het koude water in je nek begint te druppelen.....en de kans daarop met Greenguards wel wat lager zou zijn... :-)))
Veercomfort is ook een relatief begrip. Die Greenguards zijn in vergelijking met Durano's een wonder van comfort...Als je houten banden gewend bent, dan is massief rubber een enorme vooruitgang;-)
BeantwoordenVerwijderenZonder gekheid, ik ben wat meer van het directe gevoel, comfort vind ik wat minder belangrijk. Zo zie je maar weer, bandenkeuze is heel persoonlijk.