donderdag 7 november 2013

Waar je zoal druk mee bent

Naar aanleiding van een lichtelijk bezorgd berichtje van Wim, toch even een levensteken.

Kort na de zomervakantie had ik besloten om het bloggen tijdelijk te stoppen om me te focussen op, in willekeurige volgorde, de verhuizing, spullen in opslag brengen, het zoeken en kopen van een nieuw huis, en het werk dat in een enorme stroomversnelling is gekomen. Dat laatste heeft o.a. tot gevolg dat ik nu gedurende een maand 1 of meer dagen per week in het buitenland zit. Bovendien blijkt het huis kopen een lange sessie te zijn met eindeloze onderhandelingen en eindeloze onderzoeken. We willen eens iets anders dan een rijtjeshuis: een heel oud boerderijtje waar vanalles en nog wat mee aan de hand is...prima, nu alleen nog 'even' uitzoeken hoeveel alles moet gaan kosten. Ik zou er een aparte blog over kunnen starten...

Daarnaast wil ik er ook graag voor vrouw en kinderen zijn, dus dan is het keuzes maken. Gevolg: bijna het hele najaar niet gezeild en bijna niet geblogd...zucht...het komt wel weer. Hieronder een samenvatting van wat belevenissen. Een andere keer wat meer details.

Het is niet grappig om bijna frontaal aangereden te worden door een auto die gaat inhalen, in de mist, op een klein landweggetje.
Het is niet grappig om zo twee paar koplampen op je af te zien komen, over meer dan de volle breedte van het weggetje. Ze raasden met zo'n 120kmh op me af (80+40 van mezelf; je mag daar overigens 60).
Het is niet grappig dat daarna de auto omkeert en al toeterend achter je aan komt.
Het is niet grappig dat diezelfde auto je klem rijdt op een nog kleiner landweggetje.
Het is niet grappig dat diezelfde auto het portier voor je neus open smijt, net als je je velomobiel er langs probeert te wurmen.
Het is niet grappig dat de betreffende wegpiraat een heel verhaal wil beginnen dat je zo slecht zichtbaar bent (ik had mijn beide koplampen op volle sterkte aan).
Het is niet grappig dat hij niet verder kwam dan halverwege zijn eerste zin, omdat ik hem meteen onderbrak en hem helemaal de huid heb vol gescholden.
Het is niet grappig dat hij vervolgens bang achteruit stapte toen ik van hem eiste dat hij nu meteen aan de kant moest.
Het is niet grappig om letterlijk schuimbekkend van de adrenaline in je velomobiel te zitten.
Het is wel grappig om dit achteraf op te schrijven.

Het is niet grappig om 's morgens in de regen een lekke Greenguard te moeten wisselen.
Het is wel grappig om te ontdekken dat het lek veroorzaakt is door een vlijmscherp stukje vuursteen in de vorm van een haaientand.


Greenguard-killer

Het is fijn dat Magic Bullet een goede onderhoudsbeurt van Peter de Rond heeft gehad. Waarover later meer.
Het is niet fijn dat mijn iPhone GPS me in de steek liet, zowel bij het brengen als bij het terug rijden.
Het is wel fijn om een toeristische route door het Twentse landschap te fietsen omdat je GPS maf doet. Behalve als het aardedonker is.
Het is ook fijn om voor het eerst in je velonautische leven met 67km/h bij Oldenzaal de berg af te scheuren. En om dat nog een keer bij Ootmarsum te doen.

7 opmerkingen:

  1. Het is fijn om weer eens wat van je te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Magic,

    Ik sluit me aan bij Wilco, ik begon je berichten al een beetje te missen! Maar goed, je stelt zelf je prioriteiten uiteraard, en je kan maar één ding gelijk doen, alle begrip daarvoor.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je voldoende middelen om dat boerderijtje te laten verbouwen of zien we je in "Help ! Mijn man is klusser" haha

    Oude gebouwen - zelfs tot een simpele grote schuur aan toe is vaak te zien op tv - zijn om te bouwen tot fantastische woningen. Maar wat een werk moet je daaraan verzetten, kost zelfs als je het laat doen minstens een jaar voor het af is.

    Ik zie ook de potentie van zulke gebouwen wel, maar ik zou alles zelf moeten doen. En mijn vrouw wordt al gek van de hoe ik omga met ingrepen in de huidige rijtjeswoning....ik had a 2 dagen nodig een radiator op zolder en 2 thermostaatkranen in de kamers van de kinderen te plaatsen. De houten raamwerkwand met gipsplaten op zolder is nog steeds niet af en in de badkamer het bad verplaatsen en een aparte ruime douche maken van glasblokken vind ze niet erg geslaagd omdat de grote badkamer nu kleiner is geworden ( hoewel het technisch prima functioneert en meer functionaliteit heeft dan het had lol )

    Verbouwingen schijnen je realtie nogwel eens onder druk te kunnen zetten.....vrouwen houden niet vna een rommelig nest ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks guys, missed you too.
    De boerderij-beer is nog niet geschoten, maar ook vrouwlief heeft er veel zin in. Ze houdt wel van kamperen op de boerderij...;-)
    We zullen trouwens wel een aantal dingen moeten laten doen, anders komt het nooit af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 20 jaar geleden hebben wij ook zo'n boerderij gekocht. Na 10 jaar verbouwen was ik er wel een beetje klaar mee. De laatste jaren komt er steeds vaker professionele hulp over de drempel of op het erf.

    Fijn dat je weer even tijd hebt gevonden om te bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je die wegpiraat op zijn nummer hebt gezet. Maar liever maak je zoiets natuuurlijk niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Idd BoCycle. Ik heb altijd veel respect voor mensen die uiterst kalm blijven in zo'n situatie. maar goed, mijn ontploffing was wel effectief.

    BeantwoordenVerwijderen