zaterdag 22 december 2012

Magic Bullet is gepoetst

Na mijn ontgroeningstocht van Groningen naar Delden (ja, dat verhaal komt nog), plus de eerste forenzen ritten door sneeuw en modder, was Magic Bullet erg vies geworden.

Afgespoeld met water en daarna mijn bootpoetsspulletjes gepakt, speciaal geschikt voor polyester. Dit zijn niet de goedkoopste sopjes, maar het is in ieder geval geschikt en het moet ook een keer op (ik ben niet zo'n poetser, ook niet op mijn boot). Dus daar gaat de bootshampoo van Epifanes. Dan zitten er nog een paar zwarte krassen op de witte onderschaal (tsja, het was een demo) en die haal ik bijna helemaal weg met International Stain Remover. Het zwart zit soms diep in de kras. Na afloop de Epifanes Cleaner and Wax erop. In een uurtje ben ik klaar. En de dame Magic Bullet straalt me tegemoet.

Gister met mijn glanzend gepoetste dame naar mijn werk door de regen bij 1oC. Lekker warm onder de kap, maar de regendruppels slaan ijskoud en soms hard in mijn gezicht, vooral als ze van de bomen vallen. Als het pijn doet weet je dat je leeft en als de motor eenmaal op temperatuur is dan zijn de druppels juist verkoelend in mijn gezicht. Ik doe kalm aan (de dag ervoor nog een buikgriepje) en zoef met ~30km/u door het landschap. Ik zie prachtige druppeltjes op mijn gewaxete bovenschaal ontstaan en ik ben tevreden.

Terug naar huis ben ik alweer verder opgeknapt en gaat het richting 40km/u. De tussenas begint dan tevreden te brommen. Mevrouw vindt dat ik goed bezig ben.


Wachten op de trein levert een mooi sfeer beeld. Toch veel kleur op een koude natte dag.
 
 Tevreden over mijn poetswerk.
 
 
...en 's avonds ben ik dat nog steeds. Magic Bullet kijkt ook tevreden terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten