zaterdag 26 januari 2013

En toen was er licht: een geweldige hoofdlamp (2)

...en dan gaan we er nu mee naar huis fietsen met mijn nieuwe Xeccon S14 hoofdlamp. jippie!

Wat een licht, de High stand is echt vergelijkbaar met autolicht. De Low stand is gelukkig een stuk milder.  Op High zie ik op onverlichte wegen echt alles. Elke bocht, elke kruising kan ik goed zien, geen verrassingen meer in de vorm van ijsklompen, gladde stukken, gaten of zijwegen die al voorbij zijn. Dit is heerlijk.

Buiten de bebouwde kom zet ik hem op High, binnen Hengelo op Low. Geen negatieve reakties gehad en in reflecties zie ik dat Low ongeveer dezelfde intensiteit geeft als mijn Busch und Mueller IQ Speeds op High. Ik weet niet wat de reakties zouden zijn geweest zonder kapje, en dat ga ik niet proberen ook. Wel weet ik dat mijn zichtbaarheid in het donker weer is toegenomen.

Natuurlijk ben ik niet helemaal tevreden met het provisorisch geknipte en geplakte kapje. De onderkant is wit en schijnt daardoor fel op de kap van Magic Bullet. Ook vouwt het plakkertje makkelijk om. Maar daar ga ik wel wat op vinden. Wordt vervolgd.

Ook weet ik niet hoe lang dit product meegaat, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.

Hieronder wat indrukken, de werkelijkheid is beter. Ik heb ook wat video gemaakt, maar krijg die niet geupload, dus die houden jullie tegoed...

Xeccon S14 High, BundM's High. Let op het felle strooilicht op Magic Bullet. Dit is versterkt door het provisorische kapje op de lamp. De bundel is zichtbaar door wat mist.
.
Xeccon S14 Low, BundM's High.

Xeccon S14 off, BundM's High.

1 opmerking: