zaterdag 9 maart 2013

Nieuw PR

Vrijdagavond was het weer zover. Het kersverse PR van afgelopen maandag is alweer verbroken. Voor het eerst ben ik binnen 33 minuten thuis met 34.73 km/h gemiddeld over 19 km. Weer een top op de GPS boven de 50km/h, en inmiddels ben ik 10% sneller dan het PR uit februari. Tot slot was ik vrijdag voor het eerst ook op de heenweg gemiddeld sneller dan 30 km/h.

Inmiddels ga ik soms zo hard dat de lucht als een muur in mijn gezicht komt. Dat vind ik een heerlijk gevoel: zo weet je dat je leeft. Ik denk dat ik Magic Bullet daarom als cabrio blijf rijden. Voorlopig dus geen racekap voor mij. Op oneffenheden gaat het nu wel link worden, voor ik het weet stuitert Magic Bullet de weg af. Dit voorjaar een Risse demper bestellen bij Velomobielonderdelen.nl. Ik wil wel mooi weer hebben bij het installeren.

Schaamrood op mijn kaken ook: in al mijn enthousiasme ben ik nu voor de 2e keer op dezelfde kruising in Delden voor een auto langs geschoten. Oppassen voor mijn reputatie hier. En dat met mijn grote mond over veiligheid....alles begint met defensief rijden! Waarschijnlijk overzie ik de kruising minder goed dan ik denk in het donker doordat de spijlen van een hek de koplampen van de auto's afschermen. Geen excuus natuurlijk, het blijft even dom.

Vandaag heb ik de afstelling van het zitje 1-2 cm naar achteren verzet zodat ik mijn benen iets verder strek. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.

6 opmerkingen:

  1. 1-2cm vind ik wel veel. Als ik mijn trapas 5mm verzet, dan merk ik het verschil al.

    Waarom verzet jij je stoeltje? En welke afstelling bedoel je dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je MOET nu de uursrace van CV2013 doen weet je dat ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Wim, ik heb Magic Bullet nu 3mnd en ik heb 2 punten die beter kunnen met het zitje. 1- ik zak onderuit als ik moe ben. 2- ik denk dat ik mijn benen iets verder moet strekken. Tot nu toe ben ik er van af gebleven omdat ik eerst aardig wil kunnen ligfietsen. Maarrr als ik het heupdeel van de 4puntsgordel ga vastzetten aan de bak ipv het zitje, dan moet het zitje wel perfect afgesteld zijn. Naar achteren kan maar op 1 plek, tussen de benen. Eigenlijk zijn het 3 punten trouwens, het zitje klemde ook net niet helemaal lekker op de beugel bij de nek. Die 1-2 cm is de max die ik naar achteren kan zonder aan de andere instellingen te hoeven rommelen.
    @Quezzzt. Voor de poedelprijs zeker, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Magic,

    Ik heb de Strada van 28 september 2012, en heb ook de afstelling van de beenlengte aangepast. Ligfietsen is iets anders dan racefietsen, je spieren moeten aan de iets andere houding wennen. Al met al is de trapas 2cm naar voren gegaan, wel in 4 stapjes, want inderdaad zoals Wim schrijft, dat merk je gelijk. Ik heb deze aanpassing gedaan omdat ik pijn in m'n knieen had, dat is nu geheel weg.
    Proficiat met je weer nieuwe record! Maar ik verwacht dat je nog wel een verbetering kan melden, de temperaturen stijgen nog wel wat, dat moet ten goede komen aan de prestaties.
    Wel veilig blijven rijden!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi omschreven en klopt als een bus, als je verteld dat je 6500 Euro moet achter moet laten voor een Velombiel.
    Dan vragen ze nog net niet waar je bent ontsnapt en voor een auto is het een goedkoop karretje.
    maar voor die auto vang je een Euro de kilo als je er van af moet en dan ald die kosten.

    MVG Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen